---------------------------------- ---------------------------------- جای رشد بالای صنعت بیمه :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

«هنری لوبژه»رییس بخش اقتصاد دانشگاه ژنو گفت: آمارها نشان می دهد در ایران بیمه عمر از بیمه غیرعمرکمتر رشد کرده و بنابراین فضا برای رشد زیاد است.
وی افزود: همچنین در فضای پس از لغو تحریم های هسته ای ایران، ورود بیمه های اتکایی خارجی به صنعت بیمه، زمینه رشد و توسعه بیشتری فراهم خواهد کرد.

لوبژه که برای شرکت در یک همایش بیمه ای به تهران سفر کرده بود، ادامه داد: ایران همچنین به این نکته واقف است که کلید رشد صنعت بیمه در جهان امروز، انتقال ریسک به سرمایه گذاران از طریق انتشار اوراق بهادار بیمه توسط شرکت های بیمه است.

به گفته وی، بازار اوراق بهادار بیمه ای که پس از وقوع توفان های اندرو و نورتریج در آمریکا در سال ۱۹۹۲ طراحی و مورد استفاده قرار گرفتند، اکنون در جهان توسعه چشمگیری پیدا کرده است، به طوری که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ ظرفیت اوراق بهادار تسویه نشده بلایای طبیعی به بیش از ۲۶ میلیارد دلار رسید.
لوبژه با اشاره به اینکه، ایران نیز به تازگی کار مطالعاتی استفاده از اوراق بهادار بیمه ای را آغاز کرده است، افزود: شرکت های بیمه می توانند با استفاده از این ابزار که امروز کارآمدی آن به اثبات رسیده است، ریسک را به سرمایه گذاران منتقل کرده و با کاهش نیاز به نگهداری سرمایه، قدرت و توانایی خود را در گسترش چتر بیمه ای افزایش دهند.
رییس بخش اقتصاد دانشگاه ژنو تصریح کرد: ایران نیز باید با تعریف ساز و کارهای مناسب، زمینه استفاده شرکت های بیمه از ابزار اوراق بهادار بیمه ای را که یک منبع مهم تامین مالی به شمار می روند، فراهم آورد و به رشد صنعت بیمه که لازمه توسعه اقتصادی است، کمک کند.
استاد اقتصاد و تامین مالی دانشگاه ژنو همچنین ابراز امیدواری کرد با افزایش سهم شرکت های بیمه خصوصی از بازار بیمه، صنعت بیمه در ایران در مسیر درست حرکت کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی