---------------------------------- ---------------------------------- توضیحات وزیر صنعت درباره قراردادهای جدید فولادمبارکه،مپنا، کشتیرانی و ایران خودرو :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت با اشاره به موفقیت و پیروزی ایران در برجام گفت : مهمتر از این پیروزی،اثبات حقانیت کشورمان بود که ثابت شد از ابتدا صداقت داشتیم و برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران منطبق با قوانین بین المللی بوده و تخلفی صورت نگرفته است.

قراردادهای جدید با ایتالیا برای صنایع و چند شرکت بورسی

وی ادامه داد: در ایتالیا قراردادهای بیشتری امضا کردیم. در این سفر حدود 16 قرارداد تجاری بصورت مستقیم میان ایران و ایتالیا و به جز این چندین مورد نیز در جلسات دیگر امضا شد. همچنین قرار شد کمیسیون توسعه همکاری های مشترک ایران و ایتالیا بعد از حدود 10 سال تعطیلی دوباره از سر گرفته شود.

وی افزود: همچنین قرار شد یکی از شرکت های بزرگ فولاد ایتالیا دو میلیارد یورو در ایران سرمایه گذاری مشترک انجام دهد که 60 درصد سهم آن و 40 درصد سهم ما خواهد بود.

این وزیرگفت : در زمینه کشتی سازی، کشتیرانی، ساخت توربین ژنراتورها با بهره وری بالا ،ساخت تابلو های برق کنترل مترو ،ساخت انواع شیر آلات پیشرفته کنترلی برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هم قراردادهایی با سهم 51 درصدی ایتالیا امضا کردیم.

نعمت زاده افزود: برای توسعه پالایشگاه شیراز هم قراردادی به ارزش 1.5 میلیارد یورو امضا شد.همچنین شرکت مشترکی برای ساخت نیروگاهی تشکیل شد که بصورت فاینانس ، منابع به کشور می آوریم. در زمینه اتوبوس های سی ان جی سوز و برقی در زمینه صنایع پائین دست آلومینیوم هم قراردادهایی امضا شد.

وی ادامه داد : برای ساخت واگن هم قراردادهایی با شرکت های ایتالیایی امضا و در زمینه بانکی و بیمه هم قول های همکاری داده شد. در بخش های تولیدی و صنعتی تاکید کردیم حداقل حدود 30 درصد سهم صادراتی داشته باشیم و در کل از نظر صادرات و واردات متوازن باشیم.

توضیحاتی درباره قراردادهای ایران خودرو با پژو

این مقام مسئول درباره امضاء قراردادهایی در فرانسه هم با بیان اینکه برخی از این قراردادها ، پیش قرارداد ، توافق نامه و برخی هم تفاهم نامه است، توضیح داد: در حالی قرارداد با پژو به صورت 50-50 نهایی شده که سال گذشته برنامه راهبردی 10 ساله ایی برای صنایع خودرو سازی تصویب کردیم که بر اساس آن تا تولید و ظرفیت تولید خودرو به سه میلیون دستگاه در سال شامل دو میلیون مطف داخلی و یک میلیون صادرات خواهد رسید. بنابراین برای تولید این تعداد خودرو باید از برندهای مختلف استفاده کنیم.

نعمت زاده گفت : مدل های خودرو پژو که در ایران تولید خواهد شد حداکثر باید 3 سال از عرضه آنها گذشته باشد و برخی از خودروها هم تازه می خواهند عرضه شوند و جدید هستند. حدود 15ماه برای تولید این خودرو ها زمان در نظر گرفته شده که تلاش می کنیم آن را به 12ماه کاهش دهیم .

وی با اشاره به اینکه قطعه سازان داخلی ، توانمندی های خوبی دارند افزود : قطعه سازان شرکت پژو باید با قطعه سازان داخلی ما همکاری و انتقال فناوری کنند. از 40 درصد قطعه سازی داخلی شروع می کنیم تا در مدت 2 سال به 80 درصد برسیم.

نعمت زاده با بیان اینکه با شرکت دیگر فرانسوی هم در حال مذاکره هستیم اما هنوز به عقد قرارداد نرسیدیم افزود: با شرکت خودرو سازی ایتالیایی و آلمانی هم درحال مذاکره هستیم و برای ساخت خودروهای سنگین از جمله اتوبوس و کامیون هم مذاکراتی را با این کشور ها انجام داده ایم.

مخالفت وزیر با قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت

وی درباره برنامه شورای رقابت مبنی بر لزوم کاهش قیمت خودرو گفت: سرمایه گذاران و خودرو سازان خارجی با قیمت گذاری دولتی موافق نیستند بنابراین به آنها گفته ایم که قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضا خواهد بود. معتقدیم اگر قیمت گذاری ، دولتی نباشد خودروها ارزان تر خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه حدود 4 خودرو سازی دولتی از جمله کرمان خودرو ، سایپا ،پارس خودرو ایران خودرو داریم گفت : در تولید خودرو انحصاری وجود ندارد و واردات خودرو هم آزاد است.بطوریکه سال گذشته بیش از 100 هزار خودرو وارد شد. مقدار ارزی که برای واردات این تعداد خودرو پرداخت شده با یک میلیون و200 هزار خودروی ساخت داخل مساوی است.

وی با اشاره به اینکه تعرفه واردات خودرو از 130 درصد به حدود 40 درصد رسیده و دولت از این راه درآمد دارد و نمی تواند تعرفه را به صفر برساند، گفت : با تولید و عرضه بیشتر خودرو داخل، این تعرفه ها کاهش خواهد یافت.همچنین با افزایش عرضه خودرو و تنوع در تولید ، قیمت ها کاهش خواهد یافت. این درحالی است که خودرو سازی داخلی ازسوی دولت، حمایت خاصی نمی شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی