---------------------------------- ---------------------------------- تعدیل مثبت 15600درصدی هر سهم پتایر :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات


سود هر سهم گزارش قبل: 7 ریال
سود هر سهم گزارش جدید: 1,099ریال
درصد تغییر: 15,600% تعدیل مثبت
پوشش 6 ماهه 3% مبلغ 36 ریال

:black_small_square: دلایل تغییر اطلاعات پیش بینی سال منتهی به 1395/12/30 (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی

الف) جلوگیری از واردات بی رویه تایر و افزایش نرخ تعرفه ی ورودی موجب رونق هر چه بیشتر بازار داخلی شده و به تبع شرکت فروش ریالی خود نسبت به پیش بینی قبلی را 12% افزایش داده است که 7% آن ناشی از افزایش مقدار فروش و 5% ناشی از افزایش نرخ میانگین فروش میباشد.
ب‌) بهای تمام شده کالای فروش رفته نسبت به پیش بینی قبلی 9% افزایش داشته که دلیل آن افزایش در حجم فروش و تغییر در نرخ خرید مواد اولیه میباشد. افزایش در نرخ خرید مواد اولیه خارجی (کائوچوی طبیعی) بابت افزایش نرخ های جهانی بوده و نرخ خرید مواد اولیه داخلی شامل کائوچوی مصنوعی و دوده و نخ به دلیل افزایش نرخ فروش توسط شرکتهای تولید کننده داخلی میباشد.
ج‌) هزینه های اداری، عمومی و فروش نسبت به آخرین پیش بینی 13% افزایش داشته که عمده دلیل آن افزایش در هزینه های توزیع و فروش و تبلیغات به تبع افزایش در حجم فروش میباشد.
د‌) افزایش در خالص سایر درآمد و هزینه های عملیاتی به دلیل طبقه بندی صحیح هزینه های جذب نشده نسبت به قبل میباشد که در بودجه قبلی از بهای تمام شده کسر نگردیده است، ضمناً ظرفیت عملی تولید با امکانات فعلی حدوداً 17.500تن میباشد.
ه‌) کاهش در هزینه های مالی نسبت به بودجه قبلی ناشی از پیش بینی تسویه بخشی از بدهی به سیستم بانکی از محل وجه حاصل از فروش زمین در 4 ماهه آخر سال میباشد ( افزایش در هزینه های مالی در پیش‌بینی شش ماهه دوم نسبت به شش ماهه اول به دلیل منظور نمودن جرایم در پایان هر سال مالی میباشد.)
و‌) دلیل افزایش خالص درآمدهای متفرقه نسبت به قبل بابت پیش بینی سود حاصل از فروش زمین 5 هکتاری شرکت به مبلغ 280 میلیارد ریال میباشد شایان ذکر است ارزش فروش زمین مزبور 310میلیارد ریال بوده که 30میلیارد ریال آن بابت هزینه های جانبی نقل و انتقال کسر شده است.
ز‌) افزایش در مبلغ سود(زیان) خالص نسبت به آخرین بودجه 312.692 میلیون ریال ناشی از 280.000میلیون ریال سود حاصل از فروش زمین و 32.692 میلیون ریال ناشی از فعالیتهای عملیاتی خود شرکت میباشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی