---------------------------------- ---------------------------------- تصمیمات جدید برای رفع مشکلات پلی اکریل :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات
روابط عمومی استانداری اصفهان از قول رسول زرگرپور استاندار اصفهان اعلام کرد: مدیریت استان از هر اقدامی در راستای حل مشکل مجموعه پلی اکریل فروگذار نخواهد کرد و محکم پای کار ایستاده و حمایت می‌کند.

وی افزود: گرچه اصفهان یک استان صنعتی است و 9 هزار واحد تولیدی در این استان فعالیت می‌کنند ولی آنچه برای من به عنوان استاندار مهم است این است که آرامش در استان به‌ویژه در محیط‌های کارگری حاکم باشد و برهمین اساس مسائل کارگری را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم. از یکسال قبل کمیته 3 نفره برای حل مشکل این کارخانه در استانداری مشخص شد و از آن زمان تاکنون پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و هم اکنون نیز دولت روی این موضوع حساس است.

وی با بیان اینکه متاسفانه دلالان وارد کننده اجناس، برخی تولیدکنندگان داخلی و غیره مخالف راه‌اندازی پلی اکریل هستند، گفت: با این وجود دولت تمام عزم خود را برای سرپانگه داشتن پلی اکریل به‌کار گرفته است و تا کنون دو بار در هیئت دولت در خصوص این مجموعه صحبت شده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه در قدم اول باید آرامش را به این مجموعه ادامه یابد، اظهارداشت: کارگران انسان‌های شریف باانصاف و آگاهی هستند و افرادی هستند که اگر فرصتی برای احقاق حق آن‌ها اعلام شود مطمئنا قبول خواهند کرد. باید در اسرع وقت اجناس تولید شده به فروش برود و این اولویت اول ما است زیرا هم از نظر امنیتی و هم از نظر درآمدزایی اهمیت ویژه‌ای دارد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه هیئت اجرایی باید در کارخانه مستقر شود، گفت: کارگران باید حضور هیئت اجرایی را در کارخانه مشاهده کنند و همچنین انتقال دفتر هیئت حمایت به اصفهان نیز بسیار مهم و موثر است. 20 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده اول با پیگیری‌های بسیار زیاد واریز شد و 20 میلیارد دوم هم با پیگیری‌های بسیار زیاد در حال وصول است.

زرگرپور توصیه کرد بیمه بیکاری با اصلاح ساختار صورت پذیرد و همچنین بخشی از حقوق و عیدی را نیز به کارگران پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه فرماندار همچنان به شدت پیگیر مسائل این مجموعه است، گفت: پیگیری‌های موضوع باید ادامه یابد با توجه به اینکه شورا تشکیل شده است که واسطه بین مدیریت استان و کارگران است ولی باید جایگاه آن در بین کارگران افزایش یابد.

بهروز ریاحی مشاور وزیر صنعت و رئیس هیئت حمایت از صنایع نیز به بیان مصوبات جلسه پرداخت و گفت: هیئت اجرایی مشکل فنی ندارد ولی مشکل اجرایی و مدیریتی دارد و باید آن دسته از دوستانی که امکان همراهی و همکاری ندارند جای خود را به افراد جدید بدهند و یک نفر به‌عنوان رئیس منصوب خواهد شد و مابقی باید مسئولیت بپذیرند . رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم به‌عنوان عضو هیئت اجرایی منصوب خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 3 هزار تن الیاف بریده شده و نشده وجود دارد که برآورد مالی آن 13 میلیارد تومان خواهد بود که می‌شود با سود مختصری تبدیل به نقدینگی گردد و همچنین باید تا پایان هفته این محصول به فروش برسد. کارخانه 6 میلیارد تومان به پتروشیمی روزبه بدهکار است که لازم است به شکل اعتباری از پلی اکریل دریافت کند.

به گفته مشاور وزیر و رئیس هیئت حمایت از صنایع، مقدمات دریافت 20 میلیارد تومان تسهیلات فراهم شده و باید ظرف مدت یک هفته گزارش مالی تهیه و ارسال شود. همچنین حدود 22 میلیون دلار برای تامین مواد اولیه کارخانه باید تهیه و تامین شود . به همین منظور باید پیشنهاد آن برای تصویب به هیئت دولت فرستاده شود.

ریاحی در خصوص حضور مستمر هیئت اجرایی در کارخانه، گفت: تا مادامی که اعضای هیئت اجرایی به طور مستمر در کارخانه نباشند مشکلی حل نمی‌شود و باید اعضای هیئت اجرایی حضور مستمر در کارخانه داشته باشند.

وی تاکید کرد: نباید این طرز تلقی غلط در جامعه جا بیفتد که دولت مالک کارخانه است چرا که دولت باید شرایط را فراهم کند و پس از حل و فصل مشکلات بخش خصوصی وارد شود و کارخانه را با مدیران خوب اداره کند. دفترکار هیئت حمایت نیز باید از تهران به اصفهان منتقل شود تا میدانی‌تر و عملیاتی‌تر مسائل پیش رود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی