---------------------------------- ---------------------------------- بی میلی بانک صادرات به ارایه اطلاعات و بازگشت به بورس :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

به رغم انتشار گزارش های لازم دو بانک ملت و تجارت در کدال و بازگشایی هفته پیش بانک ملت و بازگشت به احتمال زیاد امروز بانک تجارت، بانک صادرات تاکنون اقدامی به بازگشایی نماد نکرده و با عدم ارایه اطلاعات ، نشان داده تا به امروز تمایلی هم به ارایه و بازگشت به بورس ندارد.

نکته جالب این موضوع آن است که حمید تهران‌فر معاون سابق نظارتی بانک مرکزی ، اوایل مرداد سال جاری قائم مقام و عضو هیات مدیره بانک صادرات شده و انتظار می رفت با رعایت نکات نظارتی و توجه به افکار عمومی و تسریع در بازگشایی نماد و عدم فراموشی نقش جایگاه قبلی، تاکنون اقدام به ارایه اطلاعات می شد.

سازمان بورس که پیگیر دریافت اطلاعات از بانک های بسته شده نماد از اواخر تیرماه بود، در نظر داشت این هفته زمینه بازگشایی همزمان نماد دو بانک صادرات و تجارت را فراهم کند. حتی شاپور محمدی رئیس سازمان بورس هفته پیش اعلام کرده بود این هفته نماد دو بانک دیگر باز می شود اما با عدم ارایه اطلاعات بانک صادرات، در عمل نیمی از آن وعده عملی نشد.

بررسی های بورس پرس نشان می دهد مدیران بانک صادرات بر خلاف دو بانک دیگر و حتی دیگر بانک های کوچکتر مانند پست بانک ، درخواست سازمان بورس و مطالبه سهامداران مبنی بر ارایه آخرین وضعیت برای فراهم شدن بازگشایی نماد را اجابت نکرده و تا به امروز گزارش حسابرسی شده 6 ماهه و عملکرد 9 ماهه را در کدال منتشر نکرده و حتی حاضر به ارایه توضیحات درباره دلایل شاید منطقی این تاخیر و زمان تقریبی انتشار اطلاعات هم نشده اند.

در این میان با توجه به اینکه "وبصادر " با سرمایه اسمی بیش از 5.7 هزار میلیارد تومانی بزرگترین بانک حاضر در بورس بشمار می رود، انتظار بر این بود این بانک با رعایت الزامات قانونی ، در امر اطلاع رسانی پیش قدم می بود تا به رغم همه فشارهای متحمل ، حداقل الگویی برای دیگر بانک ها می شد. نقشی که تاکنون از عهده این بانک بر نیامده است.

این درحالی است عدم بازگشایی همزمان نماد بانک ها موجب فرسایشی شدن بخشی از بازار سهام و مخصوصا" صنعت بانکداری و با انتقاد فعالان و کارشناسان روبرو شده است.

چرا که با توقف حدود 7 ماهه بانک های ملت، تجارت و صادرات ، ابهامات متعددی شکل گرفته و هر چند با بازگشت هفته پیش بانک ملت و احتمالا" امروز بانک تجارت،بخشی از مسائل روشن شده اما طولانی تر توقف نماد بانک صادرات، موجب فرسایشی شدن صنعت بانکداری و بازار سهام و خستگی و ایجاد بار ذهنی بیشتر برای سهامداران و قفل شدن طولانی سرمایه ها شده است.

با این اوصاف انتظار می رود ، مدیران بانک صادرات مخصوصا" قائم مقام و عضو هیات مدیره معروف آن ، در اسرع وقت با احترام به خواسته به حق سهامداران ، اقدام به انتشار گزارش های لازم در کدال کرده و یا حداقل از طریق نامه رسمی به سازمان بورس و یا اعلام به رسانه ها ، علت تاخیر در انتشار اطلاعات را اعلام کنند.

براساس این گزارش، بانک صادرات برای سال مالی جاری به ازای هر سهم 16 تومان سود پیش بینی کرده ( حدود 924 میلیارد تومان) اما طبق تکلیف بانک مرکزی مبنی بر لحاظ کردن ذخیره های سنگین، در پایان شهریور ماه برای هر سهم 47 تومان زیان محقق کرده که با توجه به وجود 57.8 میلیارد سهم، به زیان حدود 2.7 هزار میلیارد تومانی رسیده و منجر شده تا بزرگترین بانک بورس به گل بنشیند.

این درحالی است که بانک صادرات در نیمه اول سال گذشته ، برای هر سهم 73 ریال سود محقق کرده بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی