---------------------------------- ---------------------------------- بیزینس مانیتور بیشترین نفع از برداشته شدن تحریم ها را درصنعت خودرو میداند :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

بر اساس پیش بینی بیزینس مانیتور در سال 2016 رشد فروش برندهای وارداتی خودرو با افزایش 20 درصدی مواجه خواهد شد و موجب می شود تا مصرف کنندگان با تنوع محصول بیشتری رو به رو گردند. همچنین بازار خودرو کشور در این سال به رکورد یک میلیون و 800 هزار دستگاه دست خواهد یافت و این رقم برای سال 2017 به بیش از دو میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت.


سرنگونی پژو در بازار ایران، کاری سخت

با وجود هجوم برندهایی که انتظار می رود در بازار ایران حضور یابند، از نظر موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور برندهایی که قبلاً در بازار خودرو ایران حضور داشتند نسبت به برندهای تازه وارد برتری خواهند داشت.

برندهایی که در گذشته در بازار ایران فعالیت داشتند از دسترسی به امکانات، ارتباط با شرکای محلی و داخلی، برند شناسی و همچنین آگاهی از دانش بومی کشور برخوردار هستند.

شرکت پژوی فرانسه که تسلط زیادی بر بازار ایران داشته یکی از اصلی ترین ذینفعان برای برند پژو در ایران خواهد بود.

این شرکت که به دلیل غیبت خود از بازارهای ایران ضربه های مالی قابل توجهی را خورده است حساسیت و اهتمام زیادی برای برگشت به بازارهای ایران و همکاری با شرکت ایران خودرو خواهد داشت.

به لطف تجربه ایران خودرو در تولید مدل های پژو، این برند در دورانی که تحریم ها نیز برقرار بود در ایران حضور داشت به گونه ای که با پیاده سازی توافق هسته ای موقت در سال 2014 سهم بازار پژو به 35 درصد افزایش یافت. با این اوصاف به دست گرفتن رهبری بازار خودرو ایران برای دیگر برندها سخت خواهد بود هر چند که این موسسه تحقیقاتی بازگشت بقیه برندها همچون Hyundai-kiya و Renaltو نفع بردن آن ها از بازار ایران را دور از انتظار نمی داند.

چهره های جدید دگرگونی هایی را ایجاد می کند

تحریم های ایران شرایطی را برای برندهایی که محدودیت های تحریمی را نداشتند فراهم آورد تا بتوانند ارائه محصولات خود را به ایران افزایش دهند. برندهایی همچون چری و لیفان در زمره پنج برند برتر در سال 2013 بودند. این در حالی است که به نظر بیزینس مانیتور حضور برندهای جدید در بازار ایران چشم انداز رقابتی را با خود به همراه خواهد داشت و همین امر باقی ماندن برندهای چینی و حفظ سهم بازار آن ها همانند دوران تحریم ها را برایشان سخت خواهد کرد همان گونه که از سهم بازار سال 2014 آن ها کاملاً مشهود است.

با توجه به تقاضایی که برای برندهای بین المللی در میان ایرانی ها وجود دارد، نمودار زیر سهم بازار برندهای گوناگون را بعد از حضور شرکت های جدید در بازار ایران نشان می دهد. همان طور که پیداست سهم بازار خودروهای چینی بعد از بازگشت پژو کاهش خواهد یافت.


برداشته شدن تحریم ها فرصت را برای حضور برندهای آمریکایی در بازار ایران فراهم خواهد کرد به نوعی که می توان گفت یک تغییر مهم در چشم انداز رقابتی بازار خودرو ایران رخ خواهد داد.

بر اساس گزارش بیزینس مانیتور انجمن بخش خودرو ایرانی ها ادعا می کند که برندهای آمریکایی برای سرمایه گذاری در بازار ایران ابراز علاقه کردند. البته ما معتقدیم آن ها بازی را به برخی رقبای اروپایی خود واگذار خواهند کرد چرا که آن ها نه تنها نیازمند جا انداختن و حضور برند خود در بازار خودرو ایران هستند بلکه به یک استراتژی جهت بازاریابی و تدارکات نیز نیاز دارند که همین امر می تواند زمان زیادی را برای حضور در بازار ایران از آن ها بگیرد.

تغییر در همکاری ها

بیزنس مانیتور عنوان می کند، هنگامی که بهترین مدل از طریق شریک بومی وارد بازار خودرو ایرانی ها شود ما انتظار داریم که شرایط این همکاری در دوره پسا تحریم تغییر کند.

بر اساس این گزارش شرایط ایران خودرو برای همکاری با پژو به عنوان مجموعه ای که روابط بلند مدت با آن داشته، از این پس بیشتر بر انتقال تکنولوژی و تحقیق و توسعه متمرکز خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی