---------------------------------- ---------------------------------- افزایش قیمت جهانی ذغالسنگ رویداد مهم صنعت :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات
شرایطی که در خصوص وضعیت گروه ذغال سنگ در بازارهای داخلی و خارجی رقم می خورد همچون روند جهانی قیمت ها و نیز دستور وزیر صنعت در خصوص قیمت ذغال سنگ سبب شده تا شرکت های تولید کننده بعد از گذر از دوره نامناسب پنج شش ساله اخیر با افزایش اقبال سرمایه گذاران مواجه شوند.

در این شرایط اما آنچه که فعالان و صاحبان این صنعت به شدت پیگیر آن هستند، موضوع اجرای دستور وزیر صنعت در خصوص قیمت ها است که بی صبرانه منتظر هستند تا قراردادهای جدید منعقد شود و از بلاتکلیفی به طور کامل خارج شوند. بطوریکه در نهایت نرخ فروش محصولات تولیدی گروه ذغال سنگ در بازارهای داخلی در مقایسه با بازارهای خارجی برابری کند.

بعد از حدود دو تا سه سال قیمت جهانی از 80 به بیش از 300 دلار افزایش یافته که این امر فرصت استثنائی است تا تولید کنندگان داخلی نیز از آن استفاده کنند. طبیعتاً تولید کنندگان این صنعت می خواهند همچون هر ذینفع دیگری از اقبال بازارهای جهانی بهره ببرند. 

به طور قطع بهبود وضعیت این صنعت با توجه به کار بر بودن و اشتغال زایی آن می تواند به رشد اقتصادی کشور کمک شایانی کند و این در حالی است که این موضوع به تغییر قیمت های داخلی همگام با نرخ های جهانی بستگی دارد. چرا که بی منطق به نظر می رسد که در شرایطی که قیمت های جهانی حدود سه برابر تغییر کرده، تولید کنندگان داخلی از این موضوع بی بهره بمانند.

با توجه به رشد قیمت های جهانی وضعیت سودآوری این مجموعه ها نسبت به سال های گذشته بهبود یافته و در عین حال انتظار می رود تا این افزایش نرخ ها طی ماه های آتی نیز ادامه یابد و بر این اساس می توان چشم انداز مناسبی را برای این گروه متصور بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی