---------------------------------- ---------------------------------- افزایش سود۱۲۶ درصدی سایپا :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات
سایپا سود جدید هر سهم سال جاری را با ۱۲۶ درصد افزایش، ۱۰۲ ریال اعلام کرد که ناشی از پیش بینی رشد فروش ۳۰ درصدی محصولات بود. این رقم با نظر دو گروه همراه شده است.

در جریان معاملات 19 اردیبشهت، نماد سایپا بسته شد تا گمانه زنی ها از فروش سهام سایپا کاشان به شرکت سیتروئن و تعدیل مثبت حداکثر 50 درصدی سود هر سهم این شرکت و حتی بیشتر و تا رقم 28 تومانی هر سهم حکایت کنند.

حال بعد از 9 روز از آن زمان ، اطلاعات جدید این شرکت با سرمایه 3.9 هزار میلیارد تومانی منتشر و طی آن اعلام شد پیش بینی سود هر سهم سال مالی اسفند از 45 ریال قبلی با 126.6 درصد افزایش به 102 ریال رسیده است.

با این رقم جدید سود که ناشی از افزایش فروش حدود 30درصدی نسبت به سال گذشته و از 306 به 401 هزار دستگاه مخصوصا" گروه پراید بود.

همچنین هزینه های جذب نشده از حدود 94 میلیارد تومان به یک میلیارد تومان کاهش یافته که نتیجه آن تبدیل خالص هزینه -درآمدهای عملیاتی منفی 85 میلیارد تومانی به مثبت 7.3 میلیارد تومان است. هزینه های مالی هم با کاهش حدود 175 میلیارد تومانی همراه است.

در این میان برخی فعالان با اشاره به کاهش 15 درصدی فروش در فروردین و تعدیل منفی سال گذشته (از 46 به 20 تومان)، در تحقق سود اعلامی تردید کردند اما گروهی دیگر با اشاره به قراردادهای جدید سایپا از جمله تخصیص 30 هزار خودروی آریو برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین تولید محصول جدید با سیتروئن، معتقدند سایپا در سال جاری حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

این درحالی است که با توقف نماد سایپا، این شرکت با فراری رو به جلو مانع از اثر منفی اضافه شدن بیش از 2.1 میلیارد سهم ناشی از افزایش سرمایه 22 اسفند شده و باید دید آیا تعدیل مثبت سنگین می تواند مانع از عرضه سهام شود یا خیر؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی