---------------------------------- ---------------------------------- افزایش تعرفه واردات کاغذ و اثر آن بر "چکاپا" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

طی روز گذشته انتشار خبری مبنی بر افزایش تعرفه واردات کاغذ و کارتن که واردات این محصولات را به حالت تعلیق درآورده، موجب ایجاد جو مثبت و تشکیل صف خرید در سهام حاضر در این گروه شد.

در همین ارتباط رئیس هیأت مدیره گروه صنایع کاغذ پارس در خصوص تأثیر این خبر بر سودآوری شرکت و صحت و سقم آن گفت: شخصاً این خبر را تأیید یا تکذیب نمی کنم، اما هر گونه افزایش تعرفه واردات کاغذ طبیعتاً به نفع صنعت خواهد بود، چرا که منجر به افزایش قدرت رقابت شرکت های فعال در این حوزه می شود.

فدایی در ادامه افزود: گروه صنایع کاغذ پارس تنها شرکتی می باشد که کاغذ چاپ و تحریر یا همان کاغذ پاک را در کشور تولید می کند و مابقی شرکت ها تنها تولید کننده کاغذهای بازیافتی هستند. در سال حدود یک میلیون تن کاغذ و کارتن به کشور وارد می شود که بخش عمده آن مربوط به واردات کاغد چاپ و تحریر می باشد که به شرط تحقق افزایش تعرفه واردات بیشترین تأثیر را "چکاپا" خواهد پذیرفت و موجب افزایش قدرت رقابت پذیری این مجموعه خواهد شد.

وی تأکید کرد: با وجود تمام شرایط حاکم بر صنعت "چکاپا" به مسیری که برای رشد و ترقی خود ترسیم کرده، ادامه خواهد داد و عمده برنامه این مجموعه کاهش هزینه های شرکت برای کاهش بهای تمام شده می باشد.

این مقام مسئول گفت: 3 سال گذشته گروه صنایع کاغذ پارس حدود یک پنجم ظرفیت اسمی تولید داشت اما طی این مدت با تجهیز شرکت، تولید را به ظرفیت اسمی افزایش داده ایم و سعی بر افزایش توان و سودآوری این مجموعه را طی سال های آتی داریم.

فدایی در پایان با اشاره به تعدیل مثبت 26 درصدی "چکاپا" بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه نخست سال جاری منتهی به 95.08.30 گفت: طی نیمه اول سال مالی جاری با عملکردی مناسب و تعدیل مثبت پشت سر گذاشتیم و برای 6 ماه دوم نیز با توجه به آغاز فصل مدارس و بالا رفتن مصرف کاغذ قطعاًً با شرایط بهتری روبرو هستیم و طبیعتاً عملکرد مجموعه بهتر از نیمه نخست خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی