---------------------------------- ---------------------------------- افزایش تعداد کشورها برای صادرات سیمان و کلینکر :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن سیمان، ضمن مطلوب خواندن وضعیت شرکت ها و بهبود صادرات سیمان و کلینکر اظهار داشت:  طی 6 ماه سال 6 هزار و 600 تن صادرات شده که از این میزان، 3 هزار و 900 سیمان و دو هزار و 880  تن نیز کلینکر بود.

وی ادامه داد: در میان هر چند افزایش قیمتی برای محصولات سیمانی رخ نداده اما قیمت ها بهبود پیدا کرده است. در گذشته قیمتها براساس تحویل درب کارخانه محاسبه می شد اما براساس ابلاغیه جدید برای کنترل و تعدیل قیمت ها با احتساب میانگین هزینه حمل و نقل در کشور، تحویل در مقصد انجام می شود و کف قیمت برای مشتری در نظر گرفته می شود.

این مقام مسئول به اتفاقات مثبت اخیر در اجرای شیوه های جدید عرضه سیمان اشاره کرد و گفت: درحال حاضر مصرف کنندگان با رصد وضعیت و آگاهی از قیمت زمانی که به دست عامل برسد انتظار خرید محصول را با سود عادلانه داشته باشند.

شیخان افزود: اجرای این شیوه تأثیری در دریافت محصول توسط مصرف کننده نداشته ضمن اینکه با این روش نه تنها دلالی ها کنترل شده بلکه حقوق عاملین اصلی نیز رعایت شده است.

دبیر انجمن سیمان گفت: تاکنون به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، تاجیکستان، روسیه، گرجستان، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، کویت، عمان، امارات، قطر و عراق سیمان صادر شده است.

وی در خصوص برنامه های آینده این صنعت گفت: قصد داریم کشورهای دیگری مثل موزامبیک، آفریقا و تانزانیا را نیز به فهرست صادرات اضافه کنیم. بنگلادش هم در این فهرست قرار دارد و در سال جاری به این کشور کلینکر صادر شده است.

شیخان به بهبود وضعیت سودآوری شرکت های سیمانی و خروج از زیاندهی اشاره کرد و در مورد شاخص سهام صنعت سیمان در بورس گفت: از خرداد ماه امسال تا کنون شاهد افزایش  بازدهی سهام این گروه بوده ایم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی