---------------------------------- ---------------------------------- اعلام تعدیل منفی توسط اغلب شرکت های سیمانی :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

تداوم وضعیت نا مناسب اقتصادی تحت تأثیر عوامل مختلف که شاید اتخاذ سیاست های نادرست اقتصادی توسط دولت و کابینه اقتصادی آن برای کنترل تورم و اعمال تحریم های بین المللی یکی از مهمترین آنها باشد، موجب شد تا تولید و فروش در صنایع از رونق بیفتد و اقتصاد کشور در این چند سال از پیشرفت و توسعه باز بماند.

آنچنان که رکود در اکثر بازارها همچون بورس، مسکن، طلا و ارز تحت تأثیر تداوم این روند ایجاد شد و در پی عدم بکارگیری راهکارهای اساسی جهت خروج از این شرایط، همچنان شاهد تداوم رکود در اقتصاد کشور هستیم.
از جمله این صنایع می توان به صنعت سیمان اشاره کرد که متأثر از عدم تخصیص منابع مالی از سوی دولت به بخش عمرانی و پروژه های در دست اجرای آن و نیز رکود حاکم بر بازار مسکن و در پی آن افت شدید حجم ساخت و سازها و معاملات آن رفته رفته با چالش های اساسی بر سر راه تولید و سودآوری مواجه شده است.

 گروهی که از یک سو صادارت به یکی از اصلی ترین بازارهای مقصد یعنی کشور عراق را که به عنوان راه گریزی برای جبران کاهش فروش داخلی به شمار می رفت را به دلیل تنش های سیاسی منطقه از دست داد و از سوی دیگر تلاش های انجمن گروه سیمان و شرکت های تولید کننده برای دریافت مجوز افزایش نرخ فروش سیمان نیز تاکنون نتیجه ای نداده است و به نظر می رسد می بایست چاره دیگری برای خروج از بحران فعلی از سوی متولیان صنعت اندیشیده شود.

علاوه بر این، ارزش سهام شرکت های سیمانی نیز طی ماه های اخیر با افت های قابل توجهی مواجه شده که اگر چه تداوم حاکمیت روند منفی بر کلیت بازار سرمایه در این امر بی تأثیر نبوده، اما ارائه گزارش های نا مناسب عملکرد میان دوره ای شرکت های فعال سیمانی به عنوان یکی از دلایل اصلی آن به نظر می رسد.

به گونه ای که به طور مثال شرکت سیمان کردستان در حالی در اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 95 مبلغ 75 ریال سود به ازای هر سهم برآورد کرده که این رقم در آخرین بودجه سال مالی 94، مبلغ 148 ریال اعلام شده بود. از این رو "سکرد" بودجه سال مالی آینده خود را با کاهش 49 درصدی سود برآوردی ارائه کرده است.

همچنین سیمان هگمتان پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 دی ماه 94 بر اساس عملکرد شش ماهه خود را با تعدیل منفی 62 درصدی سود برآوردی و به مبلغ 253 ریال اعلام نموده است.

شرکت سیمان مازندران نیز طی عملکرد سه ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 تنها موفق به پوشش شش درصدی سود برآوردی 3340 ریالی شده است.

اما صرف نظر از عملکرد مجموعه های سیمانی طی دوره های عملکرد متفاوت که با تعدیلات مثبت و منفی همراه بوده، اگر نگاهی به آمار تولید سیمان و کلینکر طی چهار ماه ابتدایی امسال که توسط انجمن گروه منتشر شده، بیاندازیم در می یابیم که این ارقام نیز از کاهش تولید و فروش محصولات سیمان و کلینکر طی دوره مذکور حکایت دارد.

به طوریکه 71 مجموعه فعال در گروه سیمان طی چهار ماهه امسال موفق شدند تا حدود 95 درصد از پیش بینی تولید بیش از 25 میلیون و 478 هزار تن کلینکر را پوشش دهند و در مقابل به پوشش حدود 79 درصدی تولید برآوردی بیش از 25 میلیون و 439 هزار تن سیمان دست یافتند.

بر اساس اطلاعات موجود، تولید کلینکر نیز طی چهار ماه امسال به میزان بیش از 24 میلیون و 870 هزار تن اعلام شده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود دو درصد کاهش داشته است و همچنین تولید سیمان از ابتدای فروردین تا تیر ماه امسال بیش از 20 میلیون و 882 هزار تن بوده که با افت حدود 12 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است.

اوضاع بازار فروش سیمان و کلینکر نیز به همین منوال بوده و تحت تأثیر رکود حاکم بر بازار، مقدار فروش سیمان و کلینکر با کاهش 11 درصدی نسبت به چهار ماه سال گذشته بیش از 20 میلیون و 949 هزار تن اعلام شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی