---------------------------------- ---------------------------------- اصلاحات جدید بورس :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

مسئولان سازمان بورس سال 96 را سال اصلاحات نامیده و برنامه های متعددی برای بهبود شرایط داد و ستد دارند و کلیاتی در مورد حذف درآمد سهام شرکت ها (EPS)، کوتاه کردن زمان توقف نماد معاملات ، حذف حجم مبنا و جایگزینی دامنه نوسان پویا به جای دامنه محدود ، بروز رسانی سامانه معاملات، اصلاح قوانین و مقررات مخصوصا" قانون بازار اوراق بهادار و... اعلام کرده اند.

در جلسه ایی که عصر دیروز با عنوان "بررسی ریز ساختارهای بازار سرمایه در سال 96 " توسط کانون کارگزاران بورس در تالار اجتماعات کارگزاری بانک کشاورزی برگزار شد، جزییاتی از سوی سعید فلاح پور و احمد عراقچی دو عضو هیات مدیره سازمان بورس اعلام شد و چنان کارگزاران حاضر در این جمع را به وجد آورد که با عناوینی چون جلسه ایی تاریخی ، فرصتی بی نظیر، روزی جالب ، شرایط غیر منتظره و جالب ، کاری انقلابی و... همراه شد.

چرا که همه کارگزاران حاضر در این جلسه معتقد بودند بعد از مدت های طولانی ، بالاخره انتقادات به نحوه معاملات و تعامل سازمان بورس با ارکان و فعالان و مقررات دست و پا گیر و رفتارهای گاه سلیقه ایی و.. شنیده و مورد قبول واقع شده و برنامه هایی جدیدی برای آینده بازار سرمایه مد نظر است که می تواند دستاوردهای پرباری را به همراه داشته باشد و تحولات تاریخی به همراه داشته باشد.

با این اوصاف در حالی مقدمات اصلاحات چند جانبه بازار سرمایه در حال نهایی شدن است که به گفته دو عضو هیات مدیره سازمان بورس ،برخی زمینه ها برای ایجاد تحولات فراهم است اما باید منتظر اتمام بروز رسانی سامانه معاملات بود که توسط کارشناسان آتوس فرانسه در حال انجام است.

همچنین اعلام شد مذاکراتی برای خرید یکی از بهترین و کامل ترین سیستم های نظارتی دنیا آن هم به صورت مکانیزه در حال انجام است.

در این میان چند کارگزار هم با اعلام مواردی چون در جریان قرار گرفتن اصلاحات قبل از ابلاغ ، تجمیع و بکاری گیری همزمان تغییرات، پرهیز از رویه آزمون و خطا، حذف رفتارهای سلیقه ایی در مسائلی چون مچینگ و معاملات بلوکی و... مطرح شد که با پاسخ های قانع کننده فلاح پور و عراقچی همراه بود.

با این اوصاف ، با مشخص شدن جزییاتی از پیش درآمد تحولات تاریخی بازار سرمایه، جا دارد فعالان بازار آماده باش تحولات پیش برنده در ماه های آینده بوده و با اطلاع از چند و چون تغییرات ، منتظر رفع بسیاری از گره های معاملات باشند.  

در این جلسه روح الله میرصانعی دبیر کانون کارگزاران بورس در خصوص کاهش محدودیت های بازار سرمایه ازجمله دامنه نوسان ، حجم مبنا و همچنین توقف و بازگشایی نمادهای بورسی و فرابورسی گفت: این محدودیت ها سالهاست که بازار را احاطه و از تحلیل دور کرده و پدیده صف ، زاییده همین محدودیت هاست و تبعاتی را به همراه داشته که کماکان با آنها دست به گریبان هستیم.

وی افزود: این صف نشینی علاوه بر اینکه تحلیل را کمرنگ و ضعیف می کند بر روی نقدشوندگی بازار نیز تاثیر می گذارد. علاوه بر این تبعات،پیک فشار بر سامانه معاملاتی نیز مخصوصا در ابتدای صبح افزایش یافته و شک و شبهه ای برای فعالین بازار بوجود می آید که به چه شکل در این صف ها جای گیری کنند یا این ذهنیت در آنها شکل می گیرد که چندان مطابق با استانداردهای بین المللی نیست.

میرصانعی ادامه داد: کاهش این محدودیت ها و حرکت به سمت استانداردهای بین المللی به جذب سرمایه گذار خارجی کمک خواهد کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی