---------------------------------- ---------------------------------- ارسال دو گزارش متفاوت طی سه روز "سمگا" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی در حالی طی 4 آبان ماه جاری با ارسال گزارش حسابرسی نشده بر اساس عملکرد 10 ماهه خبر از پوشش 94 درصدی داده بود که  تنها دو روز پس از اعلام گزارش قبلی مجدداً گزارشی را تحت عنوان گزارش عملکرد 10 ماهه (حسابرسی نشده) روانه کدال کرد که با گزارش منتشر شده در 4 آبان ماه، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

چرا که این شرکت در گزارش جدید خود پوشش 94 درصدی قبلی را به 33 درصد تقلیل داده و علت این موضوع نیز عدم تأمین سود پیش بینی شده از محل شرکت های وابسته و نیز کاهش سود حاصل از سرمایه گذاری عنوان شده است.

اما تغییری که باعث تعجب وگمراهی اهالی بازار شده این موضوع می باشد که شرکت در صفحه 2 گزارش منتشر شده در تاریخ 4 آبان سود حاصل از سرمایه گذاریها را همچنان 118میلیارد تومان پیش بینی نموده بود و بازار با توجه به این پیش بینی در کمتر از 2ماه مانده به پایان سال مالی خوش بینی تعدیل مثبت قابل توجه را نموده بود ولی در گزارش جدید منتشر شده در 6 آبان کاهش سود حاصل از سرمایه گذاریها از مبلغ 118 میلیارد تومان به مبلغ 76 میلیارد تومان نکته سوال برانگیز این گزارش است که برخی شائبه هایی را در ذهن به وجود می آورد.

حال سوال اینجاست که چگونه می شود این شرکت ظرف دو روز با کاهش 42 میلیارد تومانی سود حاصل از سرمایه گذاری ها مواجه شده است .

آیا بهتر نبود مسئولین مالی این شرکت قبل از اعلام گزارش 10 ماهه ابتدا مشورتی با مدیران شرکت های وابسته می داشتند بعد گزارش را به سازمان ارسال می کردند؟

البته بسیار بعید است که مدیران "سمگا" خبر از اهمیت اطلاع رسانی درست و شفاف در بورس نداشته باشند اما محض احتیاط باید عرض کنیم که سهامدارانی که طی روز گذشته سهام سمگا را در نوسانات مثبت خریداری کرده اند تنها بر اساس اطلاعات ارسال شده در تاریخ 4 آبان ماه بوده و امروز که شما بصورت دفعتی با تغییر آمار و ارقام اطلاعات مجدداً به سایت کدال بازگشته اید موجبات ضرر و زیان عده کثیری از سهامداران را فراهم کرده اید که این اقدام با ماهیت اصلی بازار سرمایه که شفافیت اطلاع رسانی می باشد در تناقض است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی