---------------------------------- ---------------------------------- آخرین وضعیت مالی و عملیاتی"غگلپا" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

در پی درج و پذیرش شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان با نماد"غگلپا" در بازار دوم فرابورس با سرمایه اسمی 12 میلیارد تومانی،مدیران این شرکت آخرین وضعیت مالی و عملیاتی را اعلام کردند تا به عنوان سومین شرکت به روش ثبت سفارش آماده عرضه اولیه شود.

امروز عرضه اولیه 10 درصدی این شرکت با دامنه قیمت 900 تا 990 تومان، توسط کارگزاری پگاه یاوران نوین در نقش مدیر عرضه و متعهد خرید سهم انجام خواهد شد.

معرفی شرکت و برنامه های آینده

مهدی قربانی قائم مقام سهامی شیرایران و سهامدار عمده درجهت معرفی شرکت گفت: پگاه گلپایگان به عنوان ششمین شرکت از مجموعه گروه صنایع شیرایران "پگاه" در بازار سرمایه عرضه می شود.

سهامدار عمده صنایع شیر ایران، صندوق بازنشستگی کشوری بوده و بخشی از سهام نیز متعلق به گروه توسعه صنایع بهشهر است. این صنعت در داخل و خارج از کشور با برند پگاه (برند اصلی گروه) شناخته شده و در حوزه سلامت ایفای نقش می کند.

معرفی شرکت از زبان مدیرعامل

عبدالله قدوسی مدیرعامل این شرکت فرابورسی گفت: سال 62 به عنوان یکی از کارخانه های فراوری کننده شیردر گلپایگان با ظرفیت اولیه 5 تن در روزتجهیز و بهره برداری شد.در سال 77 طرح توسعه شرکت با ظرفیت روزانه 25 تن پنیر با خط خریداری شده از کشور آلمان، جهت تولید پنیر سنتی به روش صنعتی و با توجه به ذائقه مردم کشورشروع به کار کرد.

وی ادامه داد: در سال 82به منظور حفظ ارزش غذایی شیر کارخانه استریل نیز تاسیس شد و پس از خریداری دستگاه ها از شرکت تتراپک سوئد در سال 84 با توان تولید 30 تن انواع محصولات استریل 200 سی سی شامل خامه،شیر ساده وعسلی،شیرکاکائو ،شیر موزو شیر قهوه به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول افزود: هم اکنون شرکت روزانه با ظرفیت اسمی 25 تن وعملی 200 تن شیرو میزان فروش روزانه 400 میلیون تومان در زمینی به مساحت 14.5 هکتار و زیربنای 14 هزار مترمربع به عنوان اولین واحد صنعتی تولید پنیر درکشور به تولید انواع فراورده های شیری اشتغال دارد.

قدوسی با بیان اینکه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان یکی از شانزده زیرمجموعه شرکت صنایع شیر ایران با تولید بیش از ۶۰ نوع فراورده‌های لبنی است گفت: علاوه بر حضور در بازار داخلی با حضور در بازار خارجی نیز به کشورهای ترکمنستان، بحرین، مالزی، عراق، پاکستان، افغانستان صادرات دارد و هم اکنون جزو یکی از 5 شرکت لبنی کشور قرار گرفته که با وجود سخت گیری ها موفق به اخذ مجوز صادرات به روسیه شده است.

وی از افتخارات این شرکت، اخذ تندیس رتبه اول شاخص سودآوری سال 95 جشنواره ملی بهره وری در گروه صنایع لبنی، اخذ تندیس تولید محصولات سلامتی بخش در اردیبهشت امسال و همچنین واحد تولیدی نمونه لبنی کشور به مدت 2 سال در 3 سال اخیررا نام برد.

این مدیر در خصوص برنامه های توسعه ای شرکت توضیح داد: پروژه افتتاحیه کارخانه شیر خشک و پودر آب پنیر در تاریخ 13 آذر امسال بهره برداری و هم اکنون در حال تولید است.

قدوسی با توجه به سیاست گذاری درهلدینگ صنایع غذایی، پیش بینی کرد بازده اقتصادی امسال نسبت به سال 92 با مبلغ 5 میلیارد سوددهی ،4 برابر شده و به مبلغ 21 میلیارد و 600 میلیون تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه در سبد لبنیات،پنیرهای سخت و نیمه سخت تولید نمی شود گفت: در حال تهیه طرح وارزیابی بازار هستیم تا درصورت وجود توجیه اقتصادی این محصول برای اولین بار در کشور تولید شود. با توجه به اینکه 52 قلم از 90 کالا محصول ملی است، سهم این شرکت در سبد توزیع کل استان های کشورقرار می گیرد.

وضعیت مالی شرکت/ پیش بینی درآمد و حاشیه سود

وحید وحیدی معاون مالی و سرمایه گذاری، استراتژی بازارهای صادراتی و فروش محصولات را این گونه بیان کرد: با وجود 16 زیرمجموعه، این شرکت سعی دارد در حوزه صادرات با توجه به توانمندی ها و مکان شرکت ها، سیاست گذاری مناسب و یک دستی داشته باشد، به عنوان مثال پگاه خراسان در حوزه صادرات به افغانستان فعالیت دارد.

وی با اعلام وجود مطالبات 20 میلیارد تومانی در 9 ماهه امسال گفت:  با توجه به اینکه اخیرا در مجموعه صنایع شیر ایران محصولات از طریق شرکتی با نام پخش سراسری فروخته می شود در مورد مطالبات، نگرانی وجود نداشته ومعاملات در خط ریسک  قرارندارند.

وحیدی با توجه به عدم تابعیت حاشیه سود شرکت به قیمت گذاری و همچنین با اشاره به سیاست عرضه و تقاضا و تخصیص کمترین سود به صنایع لبنی(زیر 5 درصد) آن را طی 9 ماهه امسال،12 درصد عنوان کرد.

وی درباره میزان عرضه و برنامه افزایش سرمایه شرکت اظهار داشت: عرضه 10 درصدی این شرکت با سرمایه اسمی 12 میلیارد تومان یا 120 میلیون فردا انجام خواهد شد و 10درصد مابقی نیز به شرایط و اقبال بازار بستگی دارد.با سیاست های کلی در نظر گرفته شده، در صورت پیشنهاد مناسب برای عرضه سهم بلوکی، مذاکره خواهیم کرد.همچنین فعلا برنامه ای جهت افزایش سرمایه نداریم.

قدوسی با اعلام بدهی بانکی 2 میلیارد تومانی و رقبای داخلی بیان کرد: بدهی شرکت با نرخ 17 درصد محاسبه شده و به دلیل انحصاری بودن محصولات و سیاست گذاری هلدینگ و صنایع شیر، رقیب جدی داخلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که نرخ خرید شیر خام به عنوان مهمترین ماده اصلی برای سال آینده منظور می شود یا خیر،گفت: با توجه به اینکه سیاست تحکمی در کشور جوابگو نیست معتقدیم باید یارانه برای سرانه مصرف لبنیات به دامداران یا کارخانجات از سوی دولت تعلق گیرد تا نرخ 1440 تومان محقق شود.

فیاضی مدیر مالی شرکت نیز EPS را برای سال مالی 95 مبلغ 1346 ریال اعلام کرد که 84 درصد آن در نه ماهه امسال پوشش داده شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی