---------------------------------- ---------------------------------- آخرین وضعیت بهپاک قبل از گشایش در فرابورس :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

شرکت بهپاک که از سال 87 به دلیل زیان انباشته و شرایط نامساعد مالی از بورس اخراج و به بازار پایه فرابورس منتقل شده بود با نماد "بهپاک" امروز در بازار دوم معاملات فرابورس گشایش نماد می شود.

بر همین اساس ، مدیران این شرکت 32 میلیار تومانی با برگزاری جلسه ایی با خبرنگاران حوزه بازار سرمایه ، آخرین وضعیت را اعلام کردند.

علیرضا شریفی با توجه به گذشته درخشان شرکت در بازار سرمایه، گفت:از سال 87 به بعد با زیان انباشته 42 میلیارد تومانی که معادل 5 برابر سرمایه ثبت شده (8 میلیارد تومان) بود، شرکت با تجدید نظر در سیاست ها تلاش کرد تا شرایط موجود را دچار دگرگونی کند. بهپاک با محورفعالیت روغن کشی ،تولید آرد و پروتئین سویا در سال 47 به ثبت رسید. تفاوت فعالیت این شرکت با دیگرروغن کشی های کشور در وجود خط تولید پروتئین است.در این دو مورد ضرورت استفاده از فعالیت بازرگانی که ظاهرا جانبی است اما تولید را تحت شعاع قرار می دهد نیزهمواره مدنظرشرکت بوده است.هم اکنون بهپاک با 420 نیروی انسانی مشغول به کاراست.

وی ادامه داد: این شرکت با رتبه 161 در بین بیش از 500 شرکت حائز رتبه اول است و دارای تندیس حمایت از مصرف کنندگان،جوایز بین المللی ستاره پاریس، تندیس قهرمان صنعت و.... نیز است. 

وی با اشاره به اینکه در کل 4 دهه حیات بهپاک فقط 3 سال شرایط مطلوبی وجود نداشت، ادامه داد: درسال های اخیر با توجه به اینکه فعالیت اصلی شرکت با چالش مواجه بوده وحدود 7-8 درصد فعالیت داشتند، شرکت توانسته امسال حدود 2 میلیون و 300 هزار تن از 4 میلیون و 500 هزار تن ظرفیت روغن کشی را از بالقوه به بالفعل تبدیل کند و در راستای اقتصاد مقاومتی،پالم روغن کشی بطور کامل فعال و واردات سنتی دیرینه روغن خام و کنجاله جای خود را به واردات دانه یا توسعه کشت داخل دانه بدهد.

به گفته وی بیش از 74 درصد سهام متعلق به گروه توسعه صنایع بهشهرو بقیه نیز به ترتیب فراوانی به سرمایه گذاری بانک ملی، سرمایه گذاری بانک سپه ، سرمایه گذاری گروه و حدود7 هزار سهامدار حقیقی که 12 درصد سهام را دارا هستند تعلق دارد. در حال حاضر، برندهای متنوع و پخش های سراسری متفاوت برای خانواراز جمله سبحان،آوین،سبحان طلایی و بهپاک بعنوان گوشت یا در کنار آن وجود دارد همچنین در بخش صنعتی نیز سعی براین شده در برندهای موازی سبحان هم حضور داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه کشور به صنعت روغن و کنجاله وابسته بوده و کشت داخل سال گذشته بطور متوسط 7 درصد نیاز را برطرف کرده و بقیه ازطریق واردات تامین شده، سهامداران می توانند با سرمایه گذاری در این صنعت به افزایش تولیدو کاهش واردات این محصول و در نتیجه خارج نشدن ارز از کشورکمک کنند.

این مقام مسئول برنامه سال های پیش رو را تغیر کاربری اراضی کارخانه به تجاری – مسکونی، فروش زمین گرگان حدود 40 هزار متر، خرید و نصب ماشین آلات جدید تولید پروتئین، افزایش ظرفیت تولید پروتئین، استفاده از مخزن بی کیسه در انبارداری بلغور و تداوم فعالیت های بازرگانی اعلام کرد.

شریفی نقاط قوت شرکت بهپاک را موقعیت جغرافیایی کارخانه، برند، فناوری منحصر به فرد خط تولید ولسیتین گیری، وجود ریل قطار، بهره مندی از بزرگترین شرکت های پخش جهت توزیع مویرگی محصولات، نیروی انسانی متخصص و متعهد، اعتبار و ظرفیت های بانکی و دسترسی به بندر امیرآباد و نقاط ضعف را  وابستگی به واردات، تغییر فرهنگ آحاد جامعه در مصرف غذاهای فوری و ضعف اطلاعات بازار و رقبا معرفی کرد.

وی در مورد اضافه شدن روغن آفتاب گردان به محصولات که تجربه جدیدی است، گفت: دربرنامه امسال شرکت به شکل کارمزدی،تولید

سجاد سیاح مدیرعامل سرمایه گذاری گروه توسعه صنایع بهشهر و سهامدار عمده شرکت نیز دلیل اصلی کاهش حاشیه سود شرکت که از 20-21 درصد به 14-15 درصد را افزایش 23 درصدی نرخ خرید دانه روغنی نسبت به سال قبل و فروش همان دانه که صرفا 18 درصد افزایش داشته و مابه تفاوت آن عنوان کرد.با کسر 250 میلیارد تومان بهای تمام شده از 285 میلیارد تومان فروش،33 میلیارد تومان کاهش سود مشخص می شود.

وی افزود: هریک درصد افزایش در قیمت فروش یا هر یک درصد کاهش در بهای تمام شده،حدود حداقل 15-20 درصد سود شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد.با نرخ دانه سویا که طبیعتا متاثر از نرخ نفت و تحولات اقتصادی است بعلاوه افزایش حاشیه سود تمرکز بازرگانی می توانیم تحلیل های خوبی را در آینده از شرکت داشته باشیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی