---------------------------------- ---------------------------------- آخرین وضعیت بهره مالکانه"کچاد" :: پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس

https://tsemc.blog.ir
پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس
https://tsemc.blog.ir
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
------ ***** | شایعات و شنیده های بورس | تحلیلهای تکنیکال و سیگنال خرید و فروش رایگان | گروه شرکتهای بورسی | ***** ------
بایگانی
--- تلگرام پایگاه اطلاع رسانی بورس و فرابورس ---
آخرین نظرات

صبح روز جاری، نشست خبری بهره برداری از طرح های توسعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با حضور اصحاب رسانه و مدیران این مجموعه سنگ آهنی برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمود سیدی مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از آغاز بهره برداری از چند طرح این مجموعه خبر داد و گفت: بعد از چندین سال با آغاز دهه فجر چادرملو چند پروژه مهم خود را به مرحله بهره برداری رسانده و فعالیت این پروژه ها مدتی است که آغاز شده است. این پروژه ها شامل ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان، احداث کارخانه احیا مستقیم و فولاد چادرملو و پروژه تأمین آب اردکان می باشد.

وی در ادامه افزود: هم اکنون طرح احداث کاخانه احیاء مستقیم و فولاد چادرملو در حال اجرا است. با آغاز به کار این واحدهای تولیدی سالیانه 1 میلیون تن فولاد، قابل ارتقا تا 1.3 میلیون تن و همچنین 1.55 میلیون تن آهن اسفنجی در مجتمع گندله سازی اردکان تولید می گردد، که با اجرای این دو طرح که بهره برداری از واحد فولاد آن همزمان با ایام دهه فجر آغاز می گردد، بالغ بر 18 هزار و 372 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از طرح های چادرملو، ساخت نیروگاه سکل ترکیبی اردکان است، این نیروگاه با ظرفیت 500 مگا وات با هدف تأمین برق مورد نیاز طرح های فولاد و احیا و سایر صنایع مستقر در مجتمع گندله سازی اردکان احداث شده که بهره برداری از ظرفیت کامل این طرح نیز آغاز شده و به زودی افتتاح می گردد. برای اجرای این طرح که از سال 91 طی قراردادی با شرکت مپنا آغاز شده بود مبلغ 13 هزار و 698 میلیارد ریال سرمایه گذار شده و ارزش آن حدود 265 میلیارد یورو می باشد و پیشرفت فیریکی این طرح 99.8 درصد است منابع مالی آن نیز حدود 88.5 درصد تأمین شده و در حال تحویل گرفتن از مپنا هستیم.

سیدی افزود: همزمان با افتتاح کارخانه فولاد اردکان، عملیات بهره برداری از کارخانه نورد فولاد سرمد ابر کوه نیز که با مشارکت 65 درصدی چادرملو احداث در راه اندازی شده، آغاز می گردد. همچنین مجتمع آهن و فولاد سرمد ابر کوه مشتمل به یک کارخانه نورد به ظرفیت سالانه 50 هزار تن انواع میلگرد و کارخانه فولاد سازی به ظرفیت سالانه 600 هزار تن شمش فولاد است برای ساخت تجهیز و راه اندازی کارخانه نورد فولاد سرمد بالغ بر 4 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده که 65 درصد از آن از سوی شرکت چادرملو انجام شده است.

این مقام مسئول در خصوص جزئیات دیگر طرح های مجموعه عنوان کرد: پروژه احیا مستقیم با ظرفیت تولید سالیانه 1.55 میلیون تن آهن اسفنجی است که از اواخر سال 91 شروع و در سال 96 راه اندازی می گردد. برای اجرای این طرح حدود 6.319 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است، پیشرفت فیزیکی طرح احیاءمستقیم تاکنون 72.36 درصد می باشد. طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی این مجتمع نیز برای تأمین گندله مورد نیاز واحد احیا و فولاد چادرملو، ارفع و غدیر ایرانیان از جمله طرح های توسعه چادرملو است.

محمود سیدی در خصوص پروژه تأمین آب مصرفی این مجموعه عنوان کرد: این شرکت به منظور تأمین آب مصرفی برای فرآیند عملیات تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد با توجه به کمبودهای شدید آب درمنطقه، در توافق با سازمان آب و فاضلاب استان یزد، اجرای شبک فاضلاب شهر اردکان و تصفیه آن را بر عهده گرفت. برای اجرای این طرح هزار و 939 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و با بهره برداری از این طرح سالانه 2 میلیون و 900 هزار متر مکعب آب برای مصرف واحدهای تولیدی مجتمع فولادی اردکان به این مجتمع منتقل میشود و پیشرفت فیزیکی آن تاکنون به 92 درصد رسیده است.

سیدی گفت: شرکت در مجموع برای طرح های توسعه و در دست اجرای خود و مشارکت ها به منظور تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده در محصولات فولادی بالغ بر 44 هزار میلیارد و 550 مییلون ریال سرمایه گذاری کرده است و توانسته حدود7 هزار شغل به طور مستقیم و 35 هزار شغل به طور غیر مستقیم ایجاد کند.

سیدی در خصوص بحث توافق انتفاع شرکت اظهار داشت: میزان بدهی از سال های 92 و 93 شرکت چادرملو برابر با 71 میلیارد تومان می باشد که بخش عمده آن پرداخت شده و برای سال های 94 و 95 نیز بخشی از آن پرداخت شده است. در سال 96 حق انتفاع از بودجه حذف شده ولی استثنایی بر آن وارد شده به این ترتیب که شرکت هایی که دارای پروانه بهره برداری نیستند و یا فاقد قرارداد استخراج و فروش هستند باید حق انتفاع پرداخت کنند.

وی ادامه داد: ابهام سال 92 در خصوص بهره مالکانه که مربوط به تعلق یا عدم تعلق حق انتفاع به گندله می باشد که برطرف شده و در سال های 93 تا 95 بهره مالکانه فقط شامل کنسانتره دانه بندی است و شامل گندله نمی شود.

این مقام مسئول در خصوص بهره مالکانه شرکت در سال 96 گفت: بهره مالکانه چادرملو به دلیل داشتن پروانه بهره برداری و داشتن قرارداد استخراج و فروش متناسب با ضریبی که در بوجه مشخص شده، برای سال مالی آتی محاسبه خواهد شد.

غلامی مسئول امور سهام شرکت در خاتمه این نشست عنوان کرد: با توجه به رشد قیمت های جهانی و نرخ شمش فولاد خوزستان در ماه های اخیر، "کچاد" 6 درصد تعدیل مثبت اعلام کرده و پیش بینی می شود در صورت تداوم این روند سال 96 و بودجه این سال مالی که به زودی ارائه می شود، با دیدگاهی مثبت خواهد بود و سال 96 از 95 بهتر می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی